ברוכים הבאים

יום שני, 14 באפריל 2014

מחטים לפטיפונים

איך מחליפים מחט בתמונות

הרעיון שמאחורי הפטיפון, וליתר דיוק מאחורי התקליטים שהוא מנגן, הוא פשוט: לייצר תנודות מכניות, שירטיטו את האוויר וישחזרו כך את גלי הקול המקוריים  . במכשירים העתיקים ביותר, הדבר בוצע באמצעים מכאניים לחלוטין: בשלב ההקלטה, מחט זעירה שחוברה ל"עור תוף" מלאכותי נדחפה בכוח גלי הקול אל תוך מצע רך מסתובב ויצרה בו הרים וגאיות.
כדי לנגן כמו שצריך, אסור שהמחט תלחץ חזק מדי על התקליט (שלא תשחק אותו, או תילחץ בכוח ולא תוכל לנוע כלל בציר האנכי), ומצד שני אסור לה להיות קלילה מדי, כי אז היא עלולה לאבד מגע. לכן יש, בקצה הרחוק מהמחט, משקולת קבועה שמאזנת את הזרוע פחות או יותר במידה הדרושה. הבעיה היא שאת ראש המחט אפשר להחליף, וזה אומר דגמים שונים בעלי משקל שונה. מה עושים? מכווננים במדויק בעזרת המשקולת הניתנת להזזה, שמולבשת גם היא על הזרוע.


הכנסת המחט לראש בזהירות   אורך חיים של מחט כ1000 שעות נגינה





הדגימה בתקליטורים היא 16 סיביות בלבד וב-16 סיביות   ניתן להגיע ל-65536 ערכים בלבד.זאת לעומת אין ספור ערכים שאפשר להגיע באות אנלוגי.
לכן,צודק מי שאומר שהתחום הדינמי של השמיעה נחות יותר בתקליטורים.זו בדיוק הסיבה מדוע מוזיקאים מקצועיים לא מוכנים לעזוב את התקליטים.

מכירת מחטים  לפטיפונים מכל המותגים 
כדי לשמור על המחט יש לשמור על נקיונה  ולקשור את הזרוע בהובלה רצוי לנקות את המחט  ללא אביזרים חיצונים אלא להחליק את האצבע מצפון לדרום על המחט

ברדיו הכוכב תל אביב ניתן להשיג מחטים מכל הסוגים


משקל הלחץ של המחט על התקלית רצוי שלא יעלה על 2 גרם לכוון את הזרוע לאחר שמאפסים אותה




מכירת כל סוגי המחטים לפטיפונים ראשים שונים 
צלמו ושילחו לאימל radiostarphono@gmail.com נחזור אליכם עם תשובה

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]



<< דף הבית